Catalog produse
Cum alegem mobilierul școlar în funcție de înălțimea medie a copiilor din clasă?

Începând cu grădinița au deja loc primele experiențe de lucru ale copiilor în mediul școlar. Prin urmare, masa de lucru pentru copii este o parte importantă a acestui proces de învățare și experimentare. O dată cu începerea școlii, copiii sunt de obicei foarte mândri că au prima și propria lor bancă. Aceasta reprezintă o altă etapă importantă în dezvoltarea unui școlar.

Băncile și scaunele pentru elevi diferă de un birou, o masă sau un scaun pentru adulți prin adaptarea sa specială la nevoile acestora.

Mobilierul ergonomic este cel al cărui design este conceput în jurul nevoilor corpului uman şi se adaptează morfologiei acestuia. E acel mobilier care „ştie” poziţiile ce conferă relaxare și confort, cunoaşte zonele care au nevoie de sprijin, pentru a evita afecțiuni ale coloanei vertebrale sau ale circulației.

Conform cerințelor de ergonomie și a celor funcționale cuprinse în literatura de specialitate, seturile de bancă+scaun furnizate de Eduvolt.ro se adresează următoarelor grupe de înălțime:

înălțime elev: înălțime bancă: înălțime scaun:
108-121 cm 53 cm 31 cm
119-142 cm 59 cm 35 cm
133-159 cm 64 cm 38 cm
146-176,5 cm 71 cm 43 cm
159 – 188 cm 76 cm 46 cm

Toleranțele acceptate față de dimensiunile de mai sus sunt de +/- 2 cm pentru înălțimea pupitrelor și +/- 1 cm pentru înălțimea scaunelor.

La alegerea pupitrelor și scaunelor pentru elevi e preferabil să urmăriți care dintre categoriile de mobilier corespunde înălțimii medii a elevilor dintr-o clasă.

Numeroase studii scot în evidență faptul că mobilierul util, confortabil și atractiv din clasă îmbunătățește semnificativ atât performanța elevilor, cât și satisfacția dascălilor.

Amenajarea sălilor de clasă cu mobilier care să fie adaptabil, flexibil, confortabil, ergonomic și frumos poate ridica moralul, poate face învățarea mai ușoară pentru elevi și poate crește eficiența predării.

Sălile de clasă mobilate și echipate corespunzător contribuie la atitudini mai pozitive ale elevilor, la un entuziasm sporit și la creșterea performanțelor școlare.